Przez ponad 10 lat pracy w marketingu dla małych, średnich i większych firm zauważyłem, że spora część użytkowników działa po omacku. Bez planu instaluje poszczególne narzędzia, które w ich mniemaniu mają same rozwiązać za nich problemy. Oczywiście samo narzędzie nie wystarcza – potrzebna jest zbiorcza analiza danych w nim zawartych i planowanie działań, które mamy zamiar wykonać w najbliższym czasie.
Jak zapanować nad marketingiem w firmie?
Proponuję zawarcie całej strategii w kilku dokumentach (do których szablony udostępniam) w których spisujemy nasze działania, zmiany na stronach, testy a/b czy najważniejsze KPI według których będziemy oceniać skuteczność działań.
Zobacz 12 szablonów, które wykorzystuje w codziennej pracy.
Szablony Marketingowe
Każdy z szablonów zawiera przykład użycia i krótki opis
Przykładowy szablon: Szablon tagowania UTM możesz zobaczyć tutaj . Żeby z niego skorzystać kliknij w szablon i dodaj go do swojego google drive.
Całą listę szablonów dokumentów które wykorzystuje znajdziesz poniżej . Część z nich (oznaczona wkrótce) jest jeszcze w fazie zbierania i formatowania, łączenia z kilku dokumentów – jak tylko ją ukończę to będę informował Cię o tym.
Jeżeli chcesz z nich korzystać w swojej firmie – zapisz się na mój newsletter, a za darmo prześlę ci linki do wszystkich szablonów (w wersji dokumentów google i excel).
Szablony strategia marketingowa
- KPI w firmie i KPI dla poszczególnych źródeł pozyskania ruchu
- Kalendarz ważnych dni
- Karta zmian / testów dla podwykonawców (wkrótce)
Szablony strona www i content
- Zmiany na stronie i testy a/b
- Plan contentu i wpisów w SM tygodniowy / miesięczny (wkrótce)
- Plan posta wraz z social media i newsletterem (wkrótce)
Szablony analityka i google tag manager
- Schemat tagowania UTM
- Ramowy plan wdrożenia Google Tag Manager
- Podstawowa checklista Google Analytics (wkrótce)
Szablony Google Ads
- Tłumaczenie kampanii – plik dla agencji tłumaczeniowej
- Checklista Google Ads (wkrótce)
- Wykorzystanie potencjału google Ads – dla właścicieli firm / szefów działu marketingu (wkrótce)
Zapisz się i odbierz szablony
Zapisując się akceptujesz politykę prywatności i przyjmujesz do wiadomości że administratorem danych osobowych jest firma Tomasz Trzósło
PS. Jeżeli nie otrzymałbyś maila z szablonami – najpierw sprawdź SPAM a później skontaktuj się ze mną (mail tutaj).