Sprawdź który kolor jest lepszy.
Testy A/B służą do porównania skuteczności różnych wersji badanego elementu, np. porównanie dwóch grafik na stronie, różnych kolorów baneru reklamowego, czy call to action na Landing Page.
Jest to badanie mające na celu znalezienie i ulepszenie badanego elementu. Najczęściej testy A/B stosowane są do wybrania wśród dwóch stron typu landing page tej, która ma wyższy współczynnik konwersji.

Testy A/b i Optymalizacja konwersji
Do testów wykorzystuje narzędzie Google Optimize, które pozwala skutecznie porównać różne wersje elementów strony www, bez potrzeby programowania nowych wersji. Za pomocą edytora możemy zmienić wybrany element i pokazać go części (np 30%) użytkowników strony.
Na testy składają się:
Przygotowanie Strategii
Określamy dlaczego chcemy testować dany element i jakie będą hipotezy z nim związane
Selekcja Elementów
Wybieramy elementy do 3 tur testów – w jednej turze testujemy tylko jeden zestaw elementów
Scenariusze Testowe
Przygotowujemy scenariusze i określamy jaki procent ruchu będzie kierowany do wersji testowych strony
Wybór KPI
Określamy na podstawie jakich współczynników będziemy badać i oceniać wynik testów.
Wdrożenie Narzędzia
Wdrażamy kody niezbędne do prawidłowego działania narzędzia i konfigurujemy eksperymenty
Raport i Wnioski
Podsumowujemy test i przygotowujemy raport zawierający wnioski, uwagi i propozycje kolejnych elementów które warto poddać testowaniu.