Naucz się analizować dane o użytkownikach przychodzących na Twoją stronę www
Analityka staje się najważniszjym elementem, każdych działań marketingowych w Internecie. Wiedza płynąca z Google Analytics może wpływać na budżety, stronę www czy ocenę agencji, z którymi współpracujesz. Na szkoleniu od 0 do bohatera poznasz narzędzie Google Analytics i nauczysz się, wyciągać wnioski z pozyskanych danych.
Zajęcia prowadzone są w małych grupach (maksymalnie 8 osobowych).
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat uczestnictwa.
Na szkolenie należy przyjść z własnym laptopem.
Analytics Podstawy - 2 dni
Cel szkolenia: Pokazanie wartości analityki jako jednego z niezbędnych elementów marketingu internetowego. Warsztat analizy danych w Google Analytics w formule od 0 do bohatera. Działamy na realnym kontcie GA sklepu google, w którym możemy wyciągać pierwsze wnioski i proponować zmiany na stronie www. Poznajemy podstawowe i zaawansowane techniki analizy danych z 5 raportów. Dodatkowo w trakcie warsztatu pokażemy, dwa dodatkowe narzędzia: Google Tag Manager (pomoże zainstalować google analytics) i Google Data studio (pokażemy jak przygotować kokpit managerski)
Uwaga: szkolenie w formie warsztatu
Wymagania: brak
Materiały przed kursem:
- krótki film: jak założyć konto google analytics
- krótki film: jak przygotować się do szkolenia
PRZYKŁADOWA AGENDA SZKOLENIA [GOOGLE ANALYTICS]
Dzień 1
- Przedstawmy się, stwórzmy dobrą atmosferę
- Omówienie techniczne szkolenia
- Co to jest analityka internetowa?
- Po co mi analityka
- Wyznaczanie celów i KPI
- Ilościowe vs jakościowe
- Zapoznanie z interfejsem GA
- Różnicę między wersjami – GA i GA4
- Interfejs GA
- Wskaźniki, konwersje czyli na co zwracać uwagę
- Techniki analizy danych
- Porównania czasowe
- Segmentacja
- Przykłady analiz podstawowych raportów
- 5 najważniejszych pytań na początek
- raporty na żywo
- raporty użytkownicy
- raporty pozyskanie
- tagowanie parametrami utm
- raporty konwersji
- raporty zachowania
- segmentacja – dziel i zwyciężaj
- 10 rzeczy które musisz ustawić w zakładce administracja
- Instalacja google analytics
16:30 – 17:00
- Q and A
Dzień 2
- 15 pytań na rozgrzewkę z dnia wczorajszego
09:15 – 10:30
- 10 przykładowych pytań pogłębiających – szukanie informacji i odpowiedzi w danych google analytisc
PRZERWA 10 minut
- Co analytics może zrobić dla twojego sklepu internetowego?
- Transakcje, produkty, podatki – wstęp do modułu ecommerce
- Wstęp do atrybucji konwersji
- Raporty niestandardowe
- Wymiary dodatkowe
- Dzielenie się raportami
- Zaawansowana konfiguracja
- Dlaczego potrzebuję testów A/B w mojej firmie?
- Instalacja i Konfiguracja Google Optymize
- Mój pierwszy test A/B
- Personalizacja strony www z google optymize
- W jaki sposób zainstalować GA i GA4
- Jak GTM może odciążyć Twój dzial IT
- Tagi, Reguły, Zmienne
- Podstawowe tagi
- Zdarzenia i śledzenie formularzy
- Zdjęcie
- Ankieta podsumowująca
- Wręczenie certyfikatów
- Literatura i proponowane materiały do samodzielnej nauki
- Omówienie co dalej
- Q and A dla zainteresowanych