Warsztaty Strategiczne
Wiesz że analityka jest ważna. Zbierasz i analizujesz dane. Wykorzystujesz narzędzia analityczne: google analytics, hot jar, yandex metrica, google data studio, google optymize i jeszcze kilka innych. Chodzisz na szkolenia, na których widzisz wspaniałe elementy poszczególnych systemów.
Śledzenie filmów, scrolowanie strony, analiza kampanii przy uwzględnieniu danych pogodowych – mimo że wdrożyłeś już wiele elementów, to dalej nie wiesz JAK TO WYKORZYSTAĆ.
Jak poukładać wszystkie narzędzia marketingowe w spójną całość? Zdecydowanie należy wyjść od fundamentów – fundamentów, które pomogą budować marketing, analitykę i biznes na jasnych zasadach. Określenie grup docelowych, USP, analiza strony w poszukiwaniu słabych stron i przegląd konkurencji – wszystko to da szansę Twojej firmie, przejść na wyższy poziom.
Warsztaty strategiczne – Marketing
Ułożyłem plan warsztatów strategicznych, dla małych i średnich firm, na których wchodzimy w buty właściciela firmy, czy pracownika działu marketingu. Wspólnie analizujemy Twoje działania marketingowe i dopiero do nich wybieramy narzędzia.
Warsztaty trwają 8 godzin. Do tego czasu należy dodać czas potrzebny na zebranie wniosków w spójny dokument (dodatkowe 3 godziny) Możemy je przeprowadzić w tygodniu, możemy także w ciągu weekendu – tak żeby osoby z zespołu nie miały tysiąca ważnych spraw i żeby były ciałem i duchem na sali.
Warsztaty składają się z 5 elementów:
1. Wspólna analiza źródeł pozyskania ruchu – czyli skąd pochodzą i skąd mogą pochodzić Twoi użytkownicy?
2. Sprawdzenie Twojej strony www i jej potencjału w kontekście: UX, SEO, E-mail marketingu. Określamy zmiany oraz proponowane testy A/B.
3. Przegląd treści sprzedażowej na stronie – zarówno treści ofertowej, produktowej jak i contentu który przygotowujesz.
4. Test wykorzystania Google Analytics – jakie funkcje wykorzystujesz, a z czego mógłbyś jeszcze skorzystać.
5. Ostatni krok to ustalenie sposobu analizy, częstotliwości, kluczowych osób z dostępem do danych, raportowania.
Warsztaty strategiczne dla firm i działów marketingu
Cel warsztatu: Przygotowanie założeń strategicznych dla marketingu firmy, począwszy od określenia grup docelowych i person po określenie celów i USP.
Uwaga: szkolenie indywidualne dla firmy, angażujące. Stawiamy niezbędne fundamenty do przyszłych działań marketingowych w internecie (reklama, seo, ads etc) . Efektem jest zarys dokuemtu opisującego główne elementy strategii marketingowej w internecie.
Dla kogo: angażujemy różne osoby z firmy od osób z działu marketingu, obsługi klienta, właścicieli, programistów etc. Podczas warsztatu ma zostać wypracowana wstępna strategia i założenia marketingu w firmie.
- Przedstawmy się, stwórzmy dobrą atmosferę
- Omówmy założenia warsztatu
- Przygotowanie założeń grupy docelowej
- Przygotowanie 3 person klienta doskonałego
- Określenie celów głównych firmy
- Określenie celów dla marketingu
- Przygotowanie listy KPI dla działań marketingowych
- Przewagi konkurencyjne
- Określenie USP spójnych z wizją i misją firmy
- Określenie sezonowości sprzedaży
- Lejek sprzedażowy
- Analiza marketingowa strony www i LP wykorzystywanych w kampaniach reklamowych
- Przegląd strony pod względem 4 przykładowych scenariuszy użycia
- Pomysły na content i materiały edukacyjne
- Przegląd i określenie konkurencji
- Bliskiej
- Dalekiej
- Internetowej
- Podsumowanie