Relację przygotował: Damian Szot
W dniach 3-4 grudnia 2015 w Bibliotece Jagiellońskiej odbyły się Internetowe Rewolucje. Projekt sygnowany przez Google po raz pierwszy zagościł do polskich miast, w tym również do Krakowa. W murach uniwersyteckich stawili się zarówno pracownicy firmy Google, jak i specjaliści z branży pracujący w lokalnych firmach. Warsztaty były skierowane do szerokiego grona odbiorców, niezależnie od wieku i doświadczenia w marketingu internetowym.
Dzień I
Spotkanie rozpoczęło się od zaprezentowania wizji firmy Google przez dwóch jej pracowników, Kamila Glenszczyka oraz Piotra Slabona. Od samego początku myślą przewodnią warsztatów stało się motto Google: uporządkować światowe zasoby informacji, tak by stały się powszechnie dostępne i użyteczne. Panowie opowiedzieli również o swojej przygodzie z internetem, podpowiadając zarazem uczestnikom, jak pokierować swoją karierą zawodową.
Pierwsze tematyczne wystąpienie dotyczyło reklamowania się w internecie. Studium przypadku przeprowadził Tomasz Trzósło, właściciel agencji SEM Konsultant oraz certyfikowany trener Google AdWords, który podzielił się z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami na temat wybranych kampanii reklamowych. Nie zabrakło również informacji o charakterze czysto szkoleniowym, np. jak uruchomić swoją pierwszą kampanię AdWords i jakich słów kluczowych używać.
Drugim prelegentem był Paweł Bilczyński, również certyfikowany trener Google AdWords, pomagający na co dzień przedsiębiorcom w Katowicach. Opowiedział on o rynku e-commerce oraz rosnącym w siłę segmencie mobile. Ważnym elementem wystąpienia było zademonstrowanie wielu użytecznych narzędzi do diagnostyki internetowej; w dodatku w zdecydowanej większości bezpłatnych. Prowadzący wykorzystał je w praktyce na przykładowych stronach internetowych.



Dzień II
Drugi dzień warsztatów został zainaugurowany treningiem umiejętności miękkich. Poprowadził go certyfikowany coach różnych metod sprzedaży, Maciej Westerowski. Dzięki temu wprowadzeniu uczestnicy mogli wzbogacić również swoją wiedzę w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Następnie na mównicę wyszedł Krzysztof Marzec, certyfikowany trener Google AdWords reprezentujący firmę Deva Group. Wystąpienie dotyczyło strategii budowania swojej obecności w internecie z wykorzystaniem różnych narzędzi, jak na przykład Google Analytics czy Google Search Console. Uczestnicy mieli także okazję czynnie włączyć się w warsztaty za sprawą małego eksperymentu, który przeprowadził prowadzący.
Na koniec Internetowych Rewolucji przyszedł czas na weryfikację wiedzy uczestników. W tym celu przeprowadzony został test składający się z 50 pytań oraz case study do rozwiązania. Dla tych, którzy najlepiej poradzili sobie z zadaniami, Google przygotował stosowne certyfikaty, więc w sali konferencyjnej Biblioteki Jagiellońskiej nie brakowało skupienia i koncentracji.

Podsumowanie
Internetowe Rewolucje były świetną okazją do spotkania z firmą Google, jak również wysłuchania branżowych specjalistów. Różnorodność uczestników zdaje się wskazywać na wszechobecność rozwiązań proponowanych przez potentata i rosnące zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu marketingu internetowego, e-commerce, reklamy online i świadomego budowania marki w internecie. Możliwe, że za pewien czas ci, którzy zasiedli dziś na sali, poprowadzą jedną z kolejnych edycji Internetowych Rewolucji.