Autorzy: Gary Keller, Jay Papasan
Link do książki: Jedna rzecz. Zaskakujący mechanizm niezwykłych osiągnięć
Do książki “Jedna rzecz. Zaskakujący mechanizm niezwykłych osiągnięć” podchodziłem jak do każdego poradnika, który ma pokazać jak żyć i jak odnosić sukcesy w życiu i biznesie – z dużą dozą nieufności. Książka zaczyna się przysłowiem rosyjskim: Kto dwa zające goni – nie złapie ani jednego. I jest to świetne jej podsumowanie – w sumie w tym miejscu mogłaby się zakończyć… ALE wtedy nie byłoby książki więc fabuła trwa dalej 😉 Różnego rodzaju anegdoty i anegdotki rozwijają to przysłowie, prowadząc nas do sprawnego systemu, który pokazuje jak układać priorytety oraz nad czym pracować żeby osiągnąć sukces.
Koncepcja JEDNEJ rzeczy może zmienić podejście do każdej dziedziny życia (nie skupiamy się tylko na pracy), wpłynąć na dokonywane wybory i późniejsze rezultaty. Autorzy, powołując się na własne doświadczenia i przykłady innych, przekonują (co nietrudno zgadnąć), że kluczem do sukcesu jest skupienie się na jednej, najważniejszej rzeczy w danym momencie.
Biblia Minimalistów
Czy w jakiś sposób możemy ją nazwać biblią dla minimalistów? Dla ludzi którzy przez świadomą eliminację osiągają sukces? Pewnie trochę tak. Jak często w takich poradnikach – niby wszystko wiesz, niby to jest proste, ale jednak z jakichś powodów nie masz jednego priorytetu tylko priorytety (autor pokazuje, że słowo priorytet wywodzi się od JEDNEJ RZECZY). Niby wiesz że wielozadaniowość to mit – a jednak działasz nad wieloma rzeczami w tym samym momencie…
Analogia Domina
Przemawiająca jest do mnie analogia domina – fajnie pokazuje, jak niewiele kroków potrzeba do dużej zmiany. Autor pokazuje że jeżeli każda kostka domina byłaby o 50% większa niż poprzednia to 57 kostka sięgnęłaby Księżyca. Podobnie jest ze zmianami – jeżeli zaczniesz od małej ale będziesz się rozpędzać, zwiększać skalę, to możesz szybko wylądować na Księżycu 😉
5 Fajnych cytatów z Książki:
- “Przekonałem się że sukces sprowadza się do jednej prostej zasady: robienia tego co właściwe, w odpowiedniej chwili”
- “Jaką jedną rzecz mogę zrobić, ale taką, że gdy będzie zrobiona, wszystko inne stanie się prosze albo nieistotne? “
- “Choć początkowo może onieśmielać, mistrzostwo postrzegane jako droga, a nie konkretny cel, staje się bardziej przystępne i osiągalne”
- “Ludzie sukcesu są świadomi własnej roli w kreowaniu swojego życia.. […] “Największą różnicą pomiędzy amatorami a trzema grupami najbardziej produktywnych spośród badanych polegała na tym, że przyszli mistrzowie wydajności sami szukali nauczycieli i konsultantów… “
- “Na zwlekaniu nic nie wygrasz (to akurat cytat z Williama Szekspira, ale bardzo fajny ) “
Jak Koncepcja JEDNEJ RZECZY może pomóc w rozwijaniu biznesu?
Koncepcja JEDNEJ RZECZY może być przełomowa (a może po prostu fajna) w rozwijaniu biznesu. Skupienie się na jednej, kluczowej inicjatywie (autor pokazuje, że w pewnym momencie jedną rzeczą stało się znalezienie 14 odpowiednich osób, które będą zarządzać działami w jego firmie – proste a jakże przełomowe), produkcie lub usłudze pozwala na skoncentrowanie zasobów i energii w najbardziej efektywny sposób.
Zamiast rozpraszać się na wiele różnych projektów, firma może zidentyfikować swój priorytet i dążyć do jego perfekcyjnego wykonania. To z kolei prowadzi do lepszych rezultatów, zwiększenia konkurencyjności i szybszego wzrostu.
Zakończenie
Mimo że książkę można by odchudzić o połowę, sporo rzeczy się powtarza, sporo jest napisanych prostym językiem (to akurat zaleta), a przykłady mogą nie być aplikowalne to życia przeciętnej osoby to… polecam tą pozycję. Wybierając tylko jedną rzecz w życiu, na której chcemy się skupić, będzie to nasze pierwsze domino.
Powodzenia w wyrabianiu dobrych nawyków (według autorów trwa to 66 dni 😉
Powiązane wpisy
Książka – szef wymagający
Autor: Kim ScottLink do książki: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4900919/szef-wymagajacy-i-wyrozumialy "Szef wymagający i wyrozumiały" Kim Scott to bez wątpienia najlepsza książka o byciu managerem, jaką...
Persony marketingowe – co to jest i jak ją wykorzystać w marketingu?
Uwaga: Wpis zaktualizowany 25.01.2025 Każdy właściciel biznesu, a szczególnie każdy marketingowiec, musi wiedzieć jak najwięcej o potencjalnych klientach.Znajomość ich cech, tego czym się kierują przy...