
Remarketing mBank chodzący za mną od dawna, skłonił mnie do stworzenia serii artykułów z błędami Kampanii Ads wynikający z złych ustawień systemu. Widzę je na co dzień, podczas przeglądania Internetu. Przedstawię też pomysły, jak można byłoby te błędy naprawić.
Remarketing w sieci reklamowej – nie kieruj go do wszystkich.
Przechodząc do rzeczy – od kilku tygodni, dostaje dość często, reklamę mBanku zachęcającą do założenia konta. Klasyczny remarketing do wszystkich użytkowników, którzy kiedykolwiek byli na naszej stronie.

Dlaczego mi to przeszkadza? Od 10 lat mam konto w mBanku, zarówno firmowe jak i indywidualne, wraz z 4 subkontami dla różnych celów oszczędnościowych. Na 100% nie założę kolejnego, bo nawet nie ma takiej fizycznej możliwości. Po co wyświetlać mi taką reklamę? Po co tracić budżet?
Jak rozwiązać problem nachalnego remarketingu
Przedstawię trzy możliwe rozwiązania tego problemu.
Warunek kończący wyświetlanie reklamy
Należy stworzyć listę użytkowników, którzy logują się do konta mBank. Można nawet stworzyć szerszą listę – użytkowników, którzy wchodzą na stronę logowania, aby wykluczyć ich z kampanii remarketingowej czy kampanii w sieci reklamowej.
10 min pracy przy konfiguracji remarketingu i dodawaniu ich do kampanii – przy budżetach wydawanych przez mBank podejrzewam, że można sporo zaoszczędzić.
Ograniczenie liczby wyświetleń
W ustawieniach kampanii Google Ads, możemy włączyć ograniczenie liczby wyświetleń – tak żeby użytkownik dostał reklamę raz lub dwa razy w ciągu dnia. Łagodniejszy remarketing można wyświetlić przez dłuższy czas, ale z mniejszą częstotliwością.

Cross-selling
Dla aktualnych klientów, można także promować inne usługi – przykładowo księgowość w mBanku, która pojawiła się stosunkowo niedawno i jestem nią poważnie zainteresowany.
Można promować też opcje inwestycyjne – mBank wie, że loguje się jako przedsiębiorca, do którego można skierować inwestycyjny przekaz reklamowy.
Related Posts
7 kluczowych elementów dobrego Landing Page i checklista do sprawdzenia Twojej strony docelowej
Gdzie chcemy przekierować użytkownika po kliknięciu w reklamę? To pytanie często zostanie pominięte, w trakcie tworzenia tekstu reklamowego, którego strona lądowania jest naturalnym przedłużeniem.To na...